Odzyskiwanie danych z Androida

Odzyskiwanie danych z Androida

Czytaj artykuł
Kamera On-line

Kamera On-line

Czytaj artykuł
Próchnica Zębów

Próchnica Zębów

Czytaj artykuł
Budowa Włosa

Budowa Włosa

Czytaj artykuł
Charakterystyka I Pielęgnacja Włosów Suchych

Charakterystyka I Pielęgnacja Włosów Suchych

Czytaj artykuł
Metale Ciężkie W Kosmetykach

Metale Ciężkie W Kosmetykach

Czytaj artykuł
Pielęgnacja Monstery Dziurawej

Pielęgnacja Monstery Dziurawej

Czytaj artykuł
Suplementacja Kobiet W Ciąży

Suplementacja Kobiet W Ciąży

Czytaj artykuł
Robot Odkurzający. Wady I Zalety.

Robot Odkurzający. Wady I Zalety.

Czytaj artykuł
Zwiększenie Ruchu Na Stronie Internetowej

Zwiększenie Ruchu Na Stronie Internetowej

Czytaj artykuł

Suplementacja Kobiet W Ciąży


Opublikowane: 2019-11-22
Wyświetlenia: 16
Autor: Administrator
Published in: Ciąża
Suplementacja Kobiet W Ciąży

Suplementacja kobiet w ciąży

Mimo stosowania prawidłowej, zróżnicowanej diety zapotrzebowanie na niektóre składniki może nie być pokryte. Lekarze często zalecają kobietom w ciąży stosowanie preparatów z odpowiednimi

mikroelementami i witaminami,

zgodnych z rekomendacją Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego.

Do składników, których działanie pozytywne udowodniono, należą poniżej opisane.

 

  • Kwas foliowy (witamina B9) warunkuje prawidłowe procesy metaboliczne kwasów nukleinowych i podziałów komórkowych. Przeciwdziała powstaniu wad cewy nerwowej u płodu. Determinuje prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego oraz współuczestniczy w tworzeniu czerwonych krwinek i ich dojrzewaniu. Jego niedobór u kobiety ciężarnej może spowodować niedokrwistość megaloblastyczną. Zalecana dawka to 0,4 mg w okresie na minimum 6 tygodni przed planowaną ciążą i w ciąży wczesnej do drugiego trymestru. W niedokrwistości megaloblastycznej 5 mg.
  • Wielonienasycone kwasy tłuszczowe (omega-3) wpływają m.in. na pracę układu nerwowego, a w szczególności na transmisję synaptyczną i przetwarzanie informacji. Wpływają na prawidłowy rozwój wzroku oraz tkanki kostnej. Biorą udział w procesie wykształcenia płuc dziecka w okresie płodowym. Jednym z najważniejszych składników z grupy omega-3 jest DHA (kwas dokozaheksaenowy). Zalecane dawkowanie wynosi 600 do 1000 mg (w przypadku dużych niedoborów) przynajmniej od 20 tygodnia ciąży.
  • Żelazo jest składnikiem niezbędnym do transportowania tlenu. Jego niedobory mogą prowadzić do niedokrwistości. Jego zalecana dawka wynosi 26-27 mg podczas ciąży.
  • Na skutek niedoboru jodu może dojść do zaburzeń mielinizacji włókien nerwowych, uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego bądź niedosłuchu i głuchoty noworodków. 200-500 mikrogramów to sugerowana dawka w czasie ciąży.
  • Wit. D powinna być suplementowana w ilości 2000 IU. Jej niedobór może prowadzić do zaburzeń gospodarki mineralno-wapniowej i fosforowej, co może być przyczyną osteoporozy.
Biografia Autora

This user has not submitted a user bio yet

Komentarze do artykułu
Podobne artykuły
Polecani Autorzy Artykułów
Autor:  Administrator
Dołączył:  2013-02-24
Artykuły:  0
Autor:  Liqido
Dołączył:  2019-10-23
Artykuły:  1
Autor:  Dawidof
Dołączył:  2019-10-23
Artykuły:  1
Szukaj Artykułu
Kategorie Artykułów
0 Domowy biznes 0 Etyka 0 Kariera 0 Mały biznes 0 Marketing 0 Networking 0 Obsługa klienta 0 Przedsiębiorcy 0 Public Relations 0 Sprzedaż 0 Zarządzanie
0 Aukcje 0 Bezpieczeństwo 0 Blogowanie 0 Domeny 0 E-commerce 0 Ebooki 0 Email Marketing 0 Fora 0 Generowanie ruchu 0 Google 0 Hosting stron 0 Internet Marketing 0 Podkasty 0 Programy partnerskie 0 Projektowanie stron 0 Promocja strony 0 RSS 1 SEO 0 Spam
0 Architektura krajobrazu 0 Bezpieczeństwo w domu 1 Ciąża 0 Dzieci 0 Hobby 0 Majsterkowanie 1 Mój Ogród 0 Opieka rodzicielska 0 Projektowanie wnętrz 0 Wakacje 0 Zwierzęta
0 Fundusze inwestycyjne 0 Inwestycje 0 Kredyty 0 Leasingi 0 Nieruchomości 0 Podatki 0 Pożyczki 0 Ubezpieczenia
0 Bezpieczeństwo informacji 0 Gry 1 Hakowanie 0 Kryminalistyka komputerowa 0 Laptopy 1 Odzyskiwanie danych 0 Oprogramowanie 1 Ransomware 0 Sieci komputerowe 0 Urządzenia komputerowe 0 Urządzenia przenośne 0 Virusy
0 Biżuteria 0 Buty 0 Odzież 0 Światowe trendy
0 Elektroniki użytkowej 0 Nowości filmowe 0 Produkty cyfrowe 0 Recenzje muzyki
0 Reklama na dworcach 0 Reklama na telebimach 0 Reklama w autobusach 0 Reklama w biurowcach 0 Reklama w komunikacji miejskiej 0 Reklama w metrze 0 Reklama w PKP 0 Reklama w placówkach medycznych 0 Reklama w tramwajach
0 Budowanie sylwetki 0 Choroby 0 Depresja 0 Dolegliwości kobiet 0 Lekarstwa 0 Medycyna alternatywna 0 Medytacja 0 Odżywianie 1 Piękno 0 Problemy męskie 0 Rak 0 Skażenie 1 Stomatologia 0 Suplementy 0 Trądzik 0 Utrata masy ciała 0 Yoga
Najnowsze Artykuły
Najnowsze Posty Bloga